zaterdag 4 oktober 2014

Here comes the snow....

de mouwloze dagen zijn bijna voorbij, truitjes worden bovengehaald, de regenjassen hangen in het zicht, de sandalen worden opgeborgen tot volgend jaar... En stilaan dromen we al van een witte kerst! Vorig jaar in de solden kwam ik dit prachtige stofje tegen in de stoffenkamer en ik was er onmiddelijk verliefd op. Aangezien er meer dan genoeg bloesjes met lange mouwen in mijn kast hingen, ging het in de doos bij een hoop andere stofjes... Tot het er enkele weken geleden uitkwam en verknipt werd tijdens onze eerste editie van de 'Naaiwijvekes'. Volgens de kleine Juffrouw zou het niet vooruitgaan, naaien in groep, omdat we te veel zouden tetteren. Daar heeft ze wel een punt, het werd dan ook een werk van iets langere adem maar ondertussen heeft 't bloesje wel zijn weg gevonden naar de kleerkast.


































Ik gebruikte een patroon dat ik als vaak gebruikte, de Pendrell Blouse van sewaholic patterns. Het is een eenvoudig patroon dat mooi past. Maar omdat blote armen In de winter niet zo ideaal zijn - en ik mij niet in de zomer zie rondlopen met een vogels-in-de-sneeuw-bloesje - kwamen er lange mouwen aan met zwarte manchetten om het geheel wat rustiger te maken, alsook een zwarte kraag omdat ik gewoon gek ben van een kraagje.















Laat de sneeuw maar komen, mijn bloesje is er alvast klaar voor!

De stof is van Timeless Treasures: Chickadees in snow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten