donderdag 28 augustus 2014

Een atelier brunetteke

'Oh wat zij ze zacht, mevrouw... Soepel zullen ze ook wel vallen zeker?' Net het stofje dat ik nodig had voor mijn nieuwe blouse, een Atelier Brunetteke! Veel keus was er niet meer, in die naaiwinkel waar ik al enkele uren heb doorgebracht en enkele euro's heb uitgegeven. Maar wel nog een prachtig blauw stofje met witte zeemeeuwen (naar t schijnt moeten het maantjes voorstellen)...

































Een patroontje bracht ik ineens ook mee: de banksia Blouse van Megan Nielsen. Een grote kraag en een polo-sluiting, geweldig toch! Op de polosluiting heb ik al wat kunnen oefenen bij de jumpsuit die ik eerder maakte, dus ik waagde mij aan de moeilijkere versie en het is fantastisch uitgelegd met duidelijke tekeningen (en er is ook een online tutorial te vinden met foto's). De kraag verstevigde ik met een lichte vleselijke aan beide kanten, omdat het stofje zoooooo soepel valt. 


Het is een erg luchtig bloesje geworden dat wel erg ruim valt. Misschien volgende keer een maatje kleiner proberen of er achteraan een neepje inzetten... Want ja, zo maak ik er zeker nog!
En nu wachten tot de stofjes vanAtelier Brunette terug binnenkomen, want ik heb er heel wat plannen mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten